Als u hulp nodig hebt, hebben we een lijst met veelgestelde vragen en antwoorden. Klik op een vraag hieronder om het antwoord te bekijken.

U kunt zich inschrijven op verschillende manieren

  1. Via onze website
  2. Telefonisch ( zorg dan wel dat u al uw persoonlijke gegevens bij de hand heb)
  3. U komt langs in onze praktijk ( neem dan wel een geldig legitimatiebewijs en/of verzekeringspasje mee)

Zitten er kosten verbonden aan een inschrijving?

Nee, er zitten geen kosten verbonden aan een inschrijving, wel wordt er van u verwacht dat als u zich bij ons inschrijft ook daadwerkelijk een eerste afspraak wordt ingepland.
Bent u niet verzekerd voor uw tanden en kiezen dan dient u ten alle tijden de behandeling te betalen via pin of contact in onze praktijk.

Als u een tandartsverzekering heeft en u nog niet uw limiet voor dit jaar heeft bereikt, dan kunnen we de rekening voor een behandeling rechtstreeks voor u indienen bij uw verzekeraar. De verzekeraar betaalt ons dan voor uw behandeling. Denk wel aan de kosten voor uw eigen bijdrage en het eigen risico! Voor meer informatie over uw persoonlijke situatie kunt u contact opnemen met uw verzekeraar.

Kunnen we de rekening niet rechtstreeks declareren bij de zorgverzekeraar – bijvoorbeeld omdat uw verzekeraar hier niet aan meewerkt- dan sturen wij de rekening naar uw huisadres. Deze kunt u eventueel na betaling zelf declareren bij uw verzekeraar. Heeft u een achterstand of een schuld bij uw verzekering? Dan gelden de genoemde voorwaarden niet voor u. U moet uw rekening dan direct bij onze balie afrekenen. Dit geldt niet voor kinderen onder de 18 jaar. Behandeling van kinderen zijn bijna altijd gedekt, ook als de ouder / verzorger niet aanvullend verzekerd is. (Let op! Voor sommige behandelingen staat een eigen bijdrage/eigen risico. Dit is meestal van toepassing op kroon/brug of orthodontie.)

De facturen worden aangeleverd door Infomedics

Telefoonnummer Infomedics: 036 2031 900

Website: https://www.infomedics.nl/

Als u voor het eerst in onze tandartspraktijk /Orthopraktijk in Rotterdam bezoekt, neem dan in ieder geval uw identiteitsbewijs, verzekeringspas en/of polisblad van de verzekering mee. Ook is het handig dat u informatie meeneemt van behandelingen bij uw vorige tandarts. Het gaat dan om gegevens over behandelingen die u heeft gehad of foto’s die van uw gebit zijn gemaakt. Heeft u nog goede foto’s, die niet ouder zijn dan 1,5 jaar, dan kunnen we deze gebruiken bij onze behandeling. Dit scheelt u in de kosten voor uw eerste bezoek aan onze praktijk. Heeft u geen foto’s? Dan maken wij nieuwe foto’s. Deze foto’s geven ons namelijk belangrijke informatie over uw gebit.

Voor een gezond gebit gaat u naar de Tandarts van Rotterdam.

Indien u aangeeft dat u de zorgrelatie gaat beëindigen hanteren wij het uitschrijfprotocol.

U dient dan de volgende stappen te ondernemen om uw uitschrijving compleet te maken:

  1. Bij uitschrijving dient u het ”uitschrijfformulier” in te vullen. Dit formulier kunt u in de praktijk ophalen of deze wordt verstuurd via e-mail.
  2. Let op: Niet volledig ingevulde formulieren kunnen niet in behandeling worden genomen.
  3. U dient dit formulier in te leveren bij ons in de praktijk.
  4. Vergeet uw legitimatie niet!
  5. Indien u andere personen wilt uitschrijven (geen gezinsleden), dient er een schriftelijke medische machtiging te worden afgegeven. Ook zal naar een kopie van het legitimatiebewijs worden gevraagd.
  6. U krijgt uw dossier ( of dossier van persoon medische machtiging ) en de eventuele foto’s mee in onze praktijk. Het kan zijn dat vanwege drukte u niet gelijk uw dossier mee krijgt. U kunt dan uw dossier een week later in onze praktijk ophalen. Vergeet wederom uw legitimatie niet mee te nemen.
  7. Dit dossier kunt u dan weer overhandigen aan uw nieuwe behandelaar.

Kunt u niet op uw afspraak komen? Geeft dit dan in ieder geval 48 uur van te voren door.
Dit kan via telefoonnummer: 010- 415 00 60

Bent u niet verzekerd en ouder dan 18 jaar? Dan kunt u toch bij onze tandartsenpraktijk terecht voor een behandeling. Onze tandartsen willen u namelijk graag van uw klachten afhelpen. De behandeling kunt u niet op rekening laten zetten, u moet direct betalen bij onze balie. Kinderen tot 18 jaar zijn altijd gedekt voor noodzakelijke behandelingen. Houd rekening met uw eigen risico. (Kijk voor meer informatie over de verzekering van uw kinderen onder de 18 jaar op uw polisvoorwaarden.)

Overzicht verzekeraars voor rechtstreekse declaratie
Op de website van Infomedics vindt u een overzicht waar wij rechtstreeks een declaratie naar toe kunnen sturen. Staat uw verzekering er niet bij, dan kunnen wij niet voor u declareren. U krijgt dan van ons een rekening, die u zelf kunt indienen bij uw zorgverzekeraar.

Wij vinden het belangrijk dat al onze patiënten na een behandeling tevreden de deur uit gaan. Bent u niet tevreden na een behandeling? Vindt u dat we u onvoldoende geïnformeerd hebben of niet goed hebben behandeld? Laat het ons dan weten. Tijdens een gesprek kan uw tandarts nog eens uitleggen waarom hij of zij iets op een bepaalde manier heeft gedaan. Vervolgens kunnen we gezamenlijk zoeken naar een oplossing voor uw klacht.

Komen we er samen niet uit? Dan kunt u telefonisch advies vragen bij het Tandheelkundig Informatiepunt (TIP). Het TIP is opgericht door de beroepsorganisatie van tandartsen KNMT. Als zij uw klacht niet kunnen oplossen, kunt u gebruik maken van de klachtenregeling.

Informatie

Een klacht indienen kan op https://extranet.knmt.nl/patienteninfo/nmt-klachtformulier.html.

Voor telefonische vragen kunt u contact opnemen met het TIP, telefoon 0900 20 25 012 (€ 0,25 per minuut).

In onze praktijk geven wij u graag alle aandacht en goede zorg. Daarom hebben wij het versturen en innen van onze rekeningen uitbesteed aan Infomedics. Infomedics is een professioneel en betrouwbaar bedrijf dat hierin is gespecialiseerd.

Op de website van Infomedics kunt u veel zaken snel een eenvoudig regelen. U hoeft geen rekening te houden met de openingstijden van de Servicedesk en kunt uw zaken regelen op een tijdstip dat voor u het beste uitkomt.

Wilt u een betalingsregeling treffen of de status van betaling controleren, dan raden wij u aan dit direct via de website van Infomedics te regelen.

Betalingsregeling treffen

Infomedics hanteert een betalingstermijn van 30 dagen. Lukt het niet om op tijd te betalen, dan kunt u een betalingsregeling treffen. Dit kunt u eenvoudig via de website van Infomedics regelen. Klik op de onderstaande link en vul het formulier volledig in.
Betalingsregeling Infomedics

Status van uw betaling controleren

Ga naar infomedics.nl. U treft de rekeningchecker direct bovenaan de webpagina aan. Vul het 13-cijferige nummer dat op rekening staat in en controleer of uw rekening is betaald.

Overige vragen

Heeft u een andere vraag, kijk dan eerst bij de Veelgestelde vragen op de website van Infomedics. De kans is groot dat u daar al het antwoord vindt op uw vraag.